
Çanakkale'de engelli gençler "Bir Günlük Temsili Askerlik" uygulaması kapsamında yemin etti.
Çanakkale'de de 8 engelli genç, Çanakkale Boğaz ve Garnizon Komutanlığında temsili olarak bir günlük askerlik yapıp, terhis belgesi almanın heyecanını yaşadı. Törene, Cumhuriyet Başsavcısı Ömer Karişit, Çanakkale Adli Yargı İlk Derece Mahkemesi Adalet Komisyonu Başkanı Yemliha Karakoç, İl Emniyet Müdürü Celal Sel, İl Jandarma Komutanı Jandarma Kıdemli Albay Emrullah Büyük ile aileler katıldı. Saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı'nın okunmasıyla başlayan törende, temsili askerler, refakatçi askerlerin yardımıyla silahlarını tutarak yemin etti. Askerler adına Ömer Polat şiir okudu, Cahit Baki konuşma yaptı. Törende konuşan Boğaz ve Garnizon Komutanı Tuğamiral Levent Kerim Uça, temsili askerlik uygulamasının asil Türk milletinin vatanına ve cumhuriyetine beslediği büyük sevginin bir göstergesi olduğunu söyledi. Bu kapsamda kentte askerliğini yapamamış engelli bireylerin bir gün süreyle temsili olarak askerlik görevlerini yerine getirdiklerini anlatan Uça, "Şehitler ve kahramanlar diyarı Çanakkale'de 8 engelli gencimiz de kutsal vatani görevi olan askerlik hizmetini yerine getirmek için icra ettikleri askerlik yeminiyle milletimizin onurlu evlatları arasındaki yerlerini almışlardır" dedi. Daha sonra Çanakkale Valisi Orhan Tavlı tarafından "askerlere" terhis belgeleri dağıtıldı.

